lördag 25 februari 2012

Tassels..

Till slut blev jag också lurad.. Att köpa tofsar alltså.. =)
Det här skåpet var kärlek vid första ögonkastet.. Jag såg det på en loppis i Valbo, åkte hem men kunde inte glömma det.. Så vi åkte tillbaka lördagen efter och det fanns kvar..! Där var de tvungna att vara tre man för att få in det i kärran, eftersom det sitter ihop i ett stycke.. När vi kom hem var det bara K och jag.. Det kom in i huset på ren vilja kan jag säga.. Det har suttit som överdel på ett hörnskåp i en gård uppe i Hälsingland.. Helt fantastiskt att få veta lite historia när man köper en gammal möbel..


Har precis kommit hem efter en trevlig kväll hos goda vänner.. K sover i fåtöljen bredvid, är nog dax att krypa ner under täcket nu.. I morgon hoppas jag på auktion.. Vi får se..

go natt kram

1 kommentar:

Vintage House sa...

Wow vilket skåp underbart vackert vi har oxå fått in hel del möbler på ren vilja :)
Hoppas du fyndar något
Kram Sandra